BANTUANi-CitraKWSP

Pengeluaran Wang KWSP Secara ”One-off” RM 10,000

Baru-baru ini ramai para pencarum mendesak Pihak Kerajaan bagi memberi Pengeluaran Wang Kumpulan Wang Simpanan Pekerja atau di kenali sebagai (KWSP) turut memberikan pendapat iaitu bekas perdana menteri, Dato Seri Mohd Najib Tun Razak telah menegaskan kepada pihak kerajaan untuk membuat penaikkan had pengeluaran KWSP melalui sistem kemudahan i-Citrasehingga jumlah RM 10,000 secara One-offyang merupakan pengeluaran pencarum yang terakhir.

Pengeluaran Wang KWSP RM 10,000 Melalui Akaun 1

Bekas Perdana Menteri itu juga telah berkata membahaskan Rang Undang-undangPembekalan – Bajet 2022 Di Dewang Rakyat baru baru ini.

”Saya mendapati bahawa baru-baru ni ramai pencarum mendesak pengeluaran wang KWSP bagi melancarkan pengeluaran sehingga RM 10,000 buat kali terakhir melalui skim i-Citra bagi tujuan menampung pembelajaan pada norma baru ini. Mereka mendesakan kenaikan pengeluaran adalah bertujuan bagi membayar tunggakan bil atau membuat modal bisnes kecil-kecilan kesan daripada pendemik baru baru ini”

”Dalam keadaan sekarang, saya berharap agar Pihak Kerajaan cepat melaksanakan skim pengeluaran wang KWSP buat kali terakhir RM 10,000 secara One-off. Ia perlu dilaksanakan dengan segera kerana perkara ini di tuntut oleh rakyat Malaysia bagi pengeluaran duit mereka sendiri”

Dato Seri Mohd Najib Tun Razak turut mengatakan beliau bertegas akan turut memperjuangkan isu berkenaan pengeluaran skim bayaran terakhir KWSP secara 0ne-off RM 10,000. Beliau berkata sedemikian kerana beliau memahami beban kesusahan golongan rakyat berpendapatan sederhana dan rendah pada zaman sekarang.

Bantuan Khas COVID- 19

Pada zaman sekarang, selama 2 hingga 3 tahun kebelakangan ini negara Malaysia dilanda pendemik Covid- 19, ”saya juga telah mencadangkan kepada pihak kerajaanbagi membenarkan kepada para pencarum KWSP bagi membuat pengeluaran melalui Akaun 2 bagi tujuan langkah menaikkan kembali ekonomi negara dengan lebih sistematik. Pada masa yang sama, Pihak kerajaan telah menyambut dengan baik cadangan saya dan telah melaksanakan Program seperti i-Lestari dalam Pakej Prihatin baru baru ini”

Pihak kami akan kemaskini maklumat berkenaan Pengeluaran wang KWSP ini dari semasa ke semasa, Jika ada ingin mengetahui lebih lanjut berkenaan Bantuan semasa dan tanbahan yang di sediakan pihak kerajaan boleh terus layari laman rasmi kami – DI SINI

 

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button